06 juni 2012

KNMI in de wandelpraktijk

Mijn "regenindicator", het dak van het huis van mijn achterburen
Wat een regen vandaag! En ik wilde er toch echt even op uit om te wandelen. Gisteren veel te lang in trein en bus gezeten terwijl het prachtig en droog weer was. Van alleen maar lezen word ik toch uiteindelijk wat sikkelorig. Dus even het KNMI raadplegen en kijken wanneer er een droog "venstertje" komt, d.w.z. wanneer er een gat in het regendek komt zoals de buienradar dat laat zien. Als indicator gebruikte ik het dak van mijn overburen; daar ligt altijd een forse plas op met dit soort weer en daar kan ik zien of er regen valt. Op basis van wat ik kon verwachten volgens de buienradar keek ik elk kwartier of de regen al gestopt was. En ja hoor, het was zo ver. Ik kon alleen niet goed schatten hoe lang het "venster" zou duren alvorens het weer zou gaan regenen. Maar inderdaad lekker gewandeld, maar iets te laat omgedraaid en nu zit ik met een nat hemd dit Blog te schrijven. Inmiddels is het overigens weer droog geworden aldus mijn "indicator".

Geen opmerkingen: