30 januari 2013

Evi

Met kleindochter Evi op de arm
Middenin de nacht ging m'n GSM. Afgelopen week had ik een nieuwe gekocht en die maakte veel lawaai zodat ik hem in de slaapkamer kon horen. Dus razendsnel m'n bed uit; toch nog te laat om op te nemen. Maar daar ging direct al m'n gewone huistelefoon. Ja hoor, dochter Arja met het bericht dat haar dochtertje was geboren. Op de achtergrond hoorde ik haar al behoorlijk tekeer gaan, nog geen drie uur oud op dat moment. Ze heet Evi, leuke naam die ook van heel vroeger in mijn familie voorkomt. De oudste zuster van mijn grootmoeder heette Evie, leuke ouderwetse naam, net als de naam Gijs.
Vandaag had ik toevallig met Huib afgesproken om een concertje te gaan beluisteren in de kloosterkerk en naar park Clingendael te gaan om de plaquette over Boellaard te bekijken. In den Haag, dus goed te combineren met een bezoek aan de nieuwe wereldburger en haar ouders en broer.
Net op het moment dat ik aankwam verliet de kraamverpleegster het pand. Vader Walter zat wat versuft van slaaptekort op de bank. Broer Gijs, alweer twee jaar oud, was al gewend aan het nieuwe zusje. Met moeder en kind ging het goed. Ik heb het kindje even gezellig op de arm gehad en haar een goed leven toegewenst.
Ik zou niet durven suggereren dat ik vernoemd zou zijn, maar ik stel toch wel vast dat Evi verdraaid dicht bij Evert ligt. En dat vind ik gewoon leuk.

Geen opmerkingen: