16 februari 2013

Hugo Wolf dag

Mijke Sekhuis zingt op de Hugo Wolf dag van de
Vereniging Vrienden van het Lied
De Vereniging Vrienden van het Lied had samen met De Doelen in Rotterdam een Hugo Wolf dag georganiseerd. Roos had mij uitgenodigd om van deze dag te gaan genieten en dat hebben we gedaan. Eerst in de loop van de ochtend naar de masterclass waar we twee zangers konden bewonderen die werden gepolijst door Elly Ameling en Rudolf Jansen. Na de lunchpauze, die we gezellig rond wandelend in de binnenstad van Rotterdam doorbrachten was er een concert van alle zangers die aan de masterclass hadden deelgenomen. De laatste van hen zong zo verschrikkelijk goed dat de rillingen over m'n rug liepen. Dat was Mijke Sekhuis; zij zong zo fantastisch dat ik mij afvroeg waarom ze nog deel had genomen aan de masterclass. Wat mij betreft had ze zelf een masterclass mogen geven en de avond mogen vullen.
Na dit concert hebben we in restaurant Hong Kong heerlijk gegeten en nadien uitgebuikt bij een geestig programma in de lounche van de Doelen waarbij zo'n tiental leerling-sopranen van het Zwolse conservatorium liederen van Wolf ten gehore brachten. Tot slot het avond programma met Dietrich Henschel, bariton. Tijdens dat avondprogramma, in de pauze kon ik Mijke even aanschieten om haar te vertellen dat ze mij met haar optreden zo geraakt had. Roos en ik hopen meer van haar te kunnen gaan beluisteren.

Geen opmerkingen: