27 mei 2013

Opa boekie

Gijs met het vogeltijdschrift. Foto van FB
Iedere keer als ik bij de (klein)kinderen langs ga neem ik een boekje mee voor Gijs; de laatste keer had ik m'n jas nog niet uit of hij zei al: "Opa boekie". Ik kon hem wel opvreten; lekker joch. Deze keer had ik een tijdschrift bij me over vogels. En nu hoorde ik van Arja dat hij er ook graag in kijkt en het "boek" ook zelf pakt. Weer eens wat anders dan het eerste boekje dat ik hem gaf over een paard waar allemaal beesten op wilden zitten. Dat boek nodigt nogal uit tot speels gedrag van de voorlezer; Arja verstopte het boekje wel eens omdat ze dat zo zat werd. Las iemand anders dat paardenboekje voor dan vond Gijs de actie van de voorlezer meestal onvoldoende, althans niet spannend genoeg en ging hij met boek en al naar z'n moeder (har har).

Het boek over de "Wortelkindertjes", waar ik eindeloos uit heb voorgelezen met m'n eigen kids vindt Gijs niet geweldig geloof ik; ik heb er nog niets over gehoord tenminste; komt misschien nog wel. Maar dat hij in beesten is geïnteresseerd vind ik eerlijk gezegd ook veel leuker. Over een paar jaar zal ik hem al die opgezette dieren in Naturalis (Leiden) eens laten zien; vindt hij vast prachtig!

Arja schreef: De reiger noemt hij steeds grote eend :)

Geen opmerkingen: