03 februari 2015

Door de kroondomeinen

Beetje donkere foto; de bedoeling was om de leuke sfeer
in restaurant Buds vast te leggen.
Huib en ik hebben gisteren een heerlijke wandeling over de Veluwe gemaakt en 'savonds gezellig gegeten bij restaurant Buds in Nieuw Milligen, een restaurant dat mij weer enigszins het vertrouwen gaf in de NLse restaurant-keuken. Ik ga er zeker een keer met Roos eten na een wandeling over de Veluwe. We werden vroeg wakker in het huisje op het Landahl terrein Rabbit Hill te Nieuw Milligen, alwaar ik een nachtje van Huibs' gastvrijheid kon genieten. Vroeg op weg voor een wandeling door de kroondomeinen. Prachtig gebied zo met sneeuw bedekt. Het had licht gevroren die nacht en de sneeuw van enkele dagen geleden lag er nog. Nu niet langs het spoor zoals gisteren, toen we vanuit Apeldoorn via Assel naar Nieuw Milligen wandelden. We gingen nu recht de kroondomeinen in en zouden via een stevige omweg weer op de provinciale weg van Apeldoorn naar Amersfoort terecht komen bij de halte Echoput. Daar namen we de bus; Huib terug naar Rabbit Hill en ik naar Apeldoorn.
Het park heet niet vor niets "Rabbit hill
Natuurlijk had ik mijn Swarovski weer in stelling om de nek; het is een heerlijke kijker; ligt lekker in de hand, helder van blik, maar ja, er zaten gewoon geen vogels; slechts heel af en toe koolmeesjes en dat geloof ik wel zo langzamerhand. Voor een roodborst met zijn prachtige roestbruine borst, trots in de zon zittend wil ik de kijker graag in stelling brengen, maar voor zo'n zenuwepees als de koolmees laat ik de kijker graag op de borst bungelen. Slechts één keer zag ik iets bijzonders, maar dat kreeg ik niet goed in beeld helaas. Nam niet weg dat we heerlijk gewandeld hebben door de kroondomeinen, toch wel een heel prachtig onderdeel van de Veluwe.

Geen opmerkingen: