27 december 2017

Overbodige rotzooi

Geen commentaar
Toen ik vanmorgen mijn schillen en koffiezakjes weg wilde gooien in de enige van de twee vuilcontainers bij onze flat waarvan de deksel nog niet open stond vanwege de enorme hoeveelheid afval die de kerstdagen hadden veroorzaakt, werd ik geconfronteerd met een in mijn ogen nogal stuitend tafereel; er lag een nog niet eens open gemaakt bledje met daarop keurig gesneden en gesorteerde vleeswaren; dus gewoon weggegooid goed voedsel. Ik ben niet zo ver gegaan dat ik het er uit heb gevist om zelf op te eten - hetgeen ik jaren geleden overigens wel eens heb gedaan toen ik tussen de "lege flessen" van mijn onderbuurman een nauwelijks gebruikte fles witte wijn vond - maar gooide mijn afval tussen de enorme vuilniszakken van mijn medeflatbewoners.
Toen ik terugkwam stond er een zak met spulletjes van mijn buurvrouw Kaat; ondanks dat zij er steeds op aandringt om met Sinterklaas en de kerstdagen - die zij bij familie doorbrengt - geen kadootjes te willen, krijgt ze altijd "voor de gezelligheid" toch allerlei dingen die ze totaal niet nodig heeft. Sinds afgelopen Sinterklaas krijg ìk die dan om resp. op te nuttigen of door te geven. Met Sinterklaas had ik allerlei crêmpjes en andere damesartikelen gekregen die ik aan m'n schoondochter kwijt kon en wat jamsoorten die ik aan Roos heb opgevoerd en zelf heb gegeten.Maar nu stond er weer een doos met spulletjes die ik niet eens allemaal thuis kon brengen; een boek dat ik met Sinterklaas ook al had gekregen van haar, een toilettasje en nog wat van die "damesdingen". Met al die dochters kan ik e.e.a. vast wel weer kwijt; voor die bloemenboekjes heb ik al een tweetal op het oog en die crêmpjes kan ik ook vast wel kwijt. Maar van een tweetal zaken heb ik geen idee zelfs wat het voorstelt. Ik moest toch lachen om het briefje dat erbij zat; deed me denken aan die scetch van Wim Sonneveld waar hij opperstalmeester van hare majesteit de konnegin speelde: "goedbedoelde rotzooi", want dat is het. Je hebt tegenwoordig allemaal van die zgn.  cadeauwinkels waar je allerlei troep kunt kopen; allemaal milieuvervuiling.

Geen opmerkingen: