05 maart 2018

Vriend van het Rijks

Vond ik de mooiste
Vandaag naar de "voorvertoning" van de tentoonstelling in het Rijksmuseum geweest onder de titel "High Society"; een tentoonstelling om de terugkeer van Marten en Oopjen luister bij te zetten. Allemaal van die enorme statieportretten door tal van oude en minder oude meesters geschilderd. Ik was er behoorlijk van onder de indruk.
Mijn fototoestel was tijdelijk buiten werking door een stommiteit mijnerzijds; deze week moet ik nog wel vaker in Amsterdam zijn en dan zal ik wat foto's maken om deze blog te illustreren.
Vandaag, 13 maart inderdaad opnieuw naar het Rijks en de foto'geschoten; het fototoestel was toch niet geheel kapot door mijn stomme actie; vandaag kon ik het goed gebruiken.
Ik blijf bij mijn advies om deze TT te gaan bezoeken; beetje druk, maar de moeite waard.
Een schitterende Manet

Alleen voor deze Cranach zou je
deze TT al gaan bezoeken 

Prachtige kop, icoon van de TT High Society. Kon vanwege
de drukte niet het hele schilderij in de kijker krijgen

De grote staatsman Rathenau,
geschilderd door Mönch

Keizer Karel V met z'n uitgesproken
Habsburg kin, teken van inteelt.

Geen opmerkingen: